Nieuws
Hoe cybersecure ben jij?

Hoe cybersecure ben jij?

10 december 2021

We horen het vaak bij grote bedrijven, maar ook veel MKB’ers zijn doelwit van hackers anno nu. Hoe voorkom je nu echt een cybersecurity-aanval? En wat doe je als het alsnog gebeurt?

Cybersecurity-aanvallen worden steeds geavanceerder en complexer, waardoor het eenmalig instellen van beveiligingsmaatregelen helaas niet voldoende is om immuun te blijven voor dergelijke risico’s. Bestaande maatregelen moeten continu op de proef worden gesteld en de beveiligingsstrategie daarmee steeds geüpdatet. Hackers zijn slim en sluw en vinden steeds nieuwe trucjes. Als bedrijf kun je hierbij dus niet achterblijven.

Daarom hebben we deze maand een online-bijeenkomst over dit thema. Hierin krijg je alle informatie over wat wel en niet te doen op het gebied van online veiligheid. De training wordt gegeven door Shellback (aanname): een cybersecurity bedrijf gericht op offensive securitytesten. Oftewel: ethische hackers. Ze gebruiken technieken en onderzoeken die hackers ook gebruiken bij hun aanvallen, om zo uiteindelijk de verdediging hiertegen goed te kunnen inrichten. Ze doen dit door hackpogingen te simuleren, om zo te ontdekken waar per bedrijf de zwakheden zitten en hoe deze op te lossen. 

Wil jij weten hoe jij stappen kunt zetten op het gebied van cybersecurity? Doe dan mee aan deze online-training op 21 december van 16.30 tot 18 uur. De bijeenkomst omvat zowel een inleidend verhaal, sectorspecifiek advies en alle ruimte voor discussie en vragen.

Meer info >>

Meld je aan via renske.cox@maketechplatform.nl. Hopelijk tot dan!

 

Terug
MakeTech
Nieuws

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Hendrix belettering & reclameproducten

15-12-21

Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid

Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten)
“Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al laten zien aan de voordeur.”  

“Alles waar je als bedrijf je naam of logo op wilt hebben, dat ontwerpen en maken wij.” En dat is eigenlijk meer dan dat ‘belettering & reclameproducten’ onder de bedrijfsnaam Hendrix doet vermoeden, geeft ook eigenaar Jack Hendrix toe. Zelf spreekt hij het liefst over het creëren van een totaalbeleving. Sinds de coronacrisis is daar ook steeds meer zijn focus op komen te liggen. Jack: “Wij maken een bedrijf op alle fronten zichtbaar en aantrekkelijk, zowel voor werknemers als klanten.”    

Lees meer
Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten) “Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al...

Hoe cybersecure ben jij?

10-12-21

Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Want niet alleen grote bedrijven zijn doelwitten, maar ook het MKB. Hoe voorkom je dat jij de volgende bent?

Lees meer
Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Wa...

Goede voornemens voor 2022

10-12-21

Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al drie uitnodigingen bij een aantal inspirerende organisaties voor ons klaar.

Lees meer
Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al...

Collectieve campagne: Trots op onze regio - ADMESY

08-12-21

Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in brengen... Dit doen we door samen met Keyport een campagne te organiseren. Keyport, de ondernemende regio. In deze campagne gaan we video's opnemen van verschillende bedrijven in de regio, waar enorm bekende partijen voor kiezen.

Deze maand: Admesy!

Lees meer
Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in bren...

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Briggs & Stratton

09-11-21

In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”

Lees meer
In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”
agenda
Agenda

2 februari 2022 | Online Ledenbijeenkomst Cybersecurity

2 februari 2022 Aanvang 16:30 Einde 18:00
VDL was recent al slachtoffer… En nu ook IKEA. We horen het steeds vaker bij grote bedrijven, maar ook veel MKB bedrijven zijn slachtoffer. Hoe voorkomen we dat jij de volgende bent? En hoe ben je g... Lees meer

10 februari 2022 | Ledenbijeenkomst Brainport Industries

10 februari 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Brainport Industries behoeft eigenlijk geen verdere introductie: het unieke hightech ecosysteem bestaat uit de leidende eerste-, tweede- en derdelijns hightech toeleveranciers van Nederland. Brainport... Lees meer

3 maart 2022 | Ledenbijeenkomst Metalot

3 maart 2022 Aanvang 16:30 Einde 19:00
Meer informatie en het programma volgt... Lees meer

2 juni 2022 - Bezoek aan Industry 4.0 Maturity Center Aachen

2 juni 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Industry 4.0 Maturity Center nodigt ons uit voor een bezoek aan hun centrum in Aachen. Een centrum vol inspiratie kijkend naar de digitale transformatie. Laat optijd weten of je erbij bent... Want enk... Lees meer

Keyport-webbanner-algemeen300x250px-loop.gif

Stichting maketech 2020, Postbus 950, 6000 AZ Weert
Menu