Nieuws
Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Hendrix belettering & reclameproducten

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Hendrix belettering & reclameproducten

15 december 2021

Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid

Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten)
“Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al laten zien aan de voordeur.”  

“Alles waar je als bedrijf je naam of logo op wilt hebben, dat ontwerpen en maken wij.” En dat is eigenlijk meer dan dat ‘belettering & reclameproducten’ onder de bedrijfsnaam Hendrix doet vermoeden, geeft ook eigenaar Jack Hendrix toe. Zelf spreekt hij het liefst over het creëren van een totaalbeleving. Sinds de coronacrisis is daar ook steeds meer zijn focus op komen te liggen. Jack: “Wij maken een bedrijf op alle fronten zichtbaar en aantrekkelijk, zowel voor werknemers als klanten.”    

Hendrix belettering & reclameproducten heeft de coronatijd tot nu toe glansrijk doorstaan, vertelt Jack Hendrix. “Toen de coronaperikelen begonnen, liep onze omzet in beletteringen terug. Drie medewerkers zijn met die tak bezig gebleven. Samen met 3 andere collega’s heb ik toen binnen 4 dagen tijd een nieuwe tak opgezet: coronaschermen. We hebben het afgelopen jaar twee volle opleggers met acrylaatplaten weggewerkt. En daarnaast nog veel aanverwante artikelen zoals desinfectie zuilen en vloerstickers.”

Crisis begint pas

Door die strategische switch heeft Jack Hendrix een buffer kunnen opbouwen. “Maar ik merk nu dat in onze branche de crisis pas echt begint. Je ziet dat bedrijven terughoudend zijn met investeren in belettering en reclame. Het is minder druk, maar we blijven goed aan de gang en zitten aan de goede kant van de cijfers. Sinds de avondlockdown stijgt ook de verkoop van coronagerelateerde producten weer iets. En ik heb alweer een nieuw concept bedacht dat we verder aan het uitrollen zijn.”  

Het nieuwe werken

Zo noemt Jack zijn nieuwe concept. Wat het inhoudt? Jack: “Ondernemers moeten veel moeite doen om medewerkers binnen te houden. Met alleen een zak geld red je het niet meer. Mensen willen voor 100 euro meer, niet werken in een vieze productiehal of saaie kantoorruimte. Met ons nieuwe concept helpen we ondernemers om een prettige, schone en inspirerende werkomgeving te creëren. Een omgeving waarmee medewerkers en klanten zich willen identificeren. Het afgelopen jaar hebben we op dit gebied flinke stappen gemaakt. Wij adviseren steeds meer bedrijven over het verbeteren van hun aantrekkelijkheid. Samen met een netwerk van partners regelen wij alles wat daarvoor nodig is. Hier liggen onze groeikansen."

Flexibiliteit vereist

Materiaaltekorten en lange levertijden. Net als veel andere Maketech-leden heeft Jack Hendrix er dagelijks mee te maken. “Voor onze projecten betekent dit nu dat we heel flexibel moeten zijn. Veel projecten kunnen we maar deels opleveren, omdat we niet over alle onderdelen beschikken. Ik moet medewerkers vaak last minute op andere projecten zetten. Alles goed managen, dat is nu mijn grootste uitdaging. Want je wilt toch zo weinig mogelijk verliesuren hebben en aan het einde van de maand iets verdienen.”

Maketech platform

Jack Hendrix is 6 jaar lid van het Maketech platform. “Wat mij als ondernemer helpt is, dat er bij Maketech veel collega-bedrijven zitten die custom made produceren. Met ons nieuwe concept gaan wij ook veel meer die kant op. Omdat ik via Maketech bij veel maakbedrijven kom, leer ik veel over hoe zij bepaalde zaken organiseren. Er ontstaan vaak positieve discussies die mij nieuwe inzichten opleveren. Het delen van kennis is waardevol. Over productie en personeel, maar ook over een thema als bedrijfsopvolging, want dat speelt bij mij ook over een paar jaar. Maketech heeft over dat onderwerp nu een project lopen dat mij nuttige informatie oplevert. Ook op die manier haal ik veel voordeel uit Maketech.”  

overhendrixfoto.jpeg

Terug
MakeTech
Nieuws

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Hendrix belettering & reclameproducten

15-12-21

Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid

Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten)
“Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al laten zien aan de voordeur.”  

“Alles waar je als bedrijf je naam of logo op wilt hebben, dat ontwerpen en maken wij.” En dat is eigenlijk meer dan dat ‘belettering & reclameproducten’ onder de bedrijfsnaam Hendrix doet vermoeden, geeft ook eigenaar Jack Hendrix toe. Zelf spreekt hij het liefst over het creëren van een totaalbeleving. Sinds de coronacrisis is daar ook steeds meer zijn focus op komen te liggen. Jack: “Wij maken een bedrijf op alle fronten zichtbaar en aantrekkelijk, zowel voor werknemers als klanten.”    

Lees meer
Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten) “Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al...

Hoe cybersecure ben jij?

10-12-21

Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Want niet alleen grote bedrijven zijn doelwitten, maar ook het MKB. Hoe voorkom je dat jij de volgende bent?

Lees meer
Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Wa...

Goede voornemens voor 2022

10-12-21

Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al drie uitnodigingen bij een aantal inspirerende organisaties voor ons klaar.

Lees meer
Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al...

Collectieve campagne: Trots op onze regio - ADMESY

08-12-21

Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in brengen... Dit doen we door samen met Keyport een campagne te organiseren. Keyport, de ondernemende regio. In deze campagne gaan we video's opnemen van verschillende bedrijven in de regio, waar enorm bekende partijen voor kiezen.

Deze maand: Admesy!

Lees meer
Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in bren...

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Briggs & Stratton

09-11-21

In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”

Lees meer
In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”
agenda
Agenda

2 februari 2022 | Online Ledenbijeenkomst Cybersecurity

2 februari 2022 Aanvang 16:30 Einde 18:00
VDL was recent al slachtoffer… En nu ook IKEA. We horen het steeds vaker bij grote bedrijven, maar ook veel MKB bedrijven zijn slachtoffer. Hoe voorkomen we dat jij de volgende bent? En hoe ben je g... Lees meer

10 februari 2022 | Ledenbijeenkomst Brainport Industries

10 februari 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Brainport Industries behoeft eigenlijk geen verdere introductie: het unieke hightech ecosysteem bestaat uit de leidende eerste-, tweede- en derdelijns hightech toeleveranciers van Nederland. Brainport... Lees meer

3 maart 2022 | Ledenbijeenkomst Metalot

3 maart 2022 Aanvang 16:30 Einde 19:00
Meer informatie en het programma volgt... Lees meer

2 juni 2022 - Bezoek aan Industry 4.0 Maturity Center Aachen

2 juni 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Industry 4.0 Maturity Center nodigt ons uit voor een bezoek aan hun centrum in Aachen. Een centrum vol inspiratie kijkend naar de digitale transformatie. Laat optijd weten of je erbij bent... Want enk... Lees meer

Keyport-webbanner-algemeen300x250px-loop.gif

Stichting maketech 2020, Postbus 950, 6000 AZ Weert
Menu