Nieuws
Verpakkingsspecialist Morpak Groep doet drie nieuwe overnames

Verpakkingsspecialist Morpak Groep doet drie nieuwe overnames

8 november 2021

WEERT/EINDHOVEN - De industriële verpakkingsspecialist Morpak Groep uit Weert heeft opnieuw een aantal branchegenoten overgenomen. Het gaat om Prepack (Oirschot), Otra Pack (Den Bosch) en Inverdo (Sittard en Heers, Belgisch-Limburg). Eerder kocht Morpak de familiebedrijven Van Veghel Industrial Packaging en Prokonpack, beide gevestigd in Eindhoven. Morpak Groep, een familiebedrijf dat ruim veertig jaar actief is in hoogwaardige verpakkingsoplossingen, telt nu 100 medewerkers.

Internationale groeistrategie

“De overnames in met name de regio Brainport Eindhoven en een acquisitie in België, passen bij onze internationale groeistrategie”, benadrukt Dimitri Romeijnders, directeur-eigenaar van moedermaatschappij Morpak. Ook komend jaar zet het bedrijf in op nieuwe overnames. “In de industriële verpakkingsindustrie is schaalvergroting een belangrijke factor. Morpak Groep zet nu de stap van grote speler naar topspeler. De bedrijfsfocus ligt op duurzaamheid en digitalisering door de hele organisatie heen.”

Eén groepsnaam voor alle bedrijven

De marktontwikkelingen in de verpakkingssector gaan razendsnel. Klanten worden niet alleen internationaler en omvangrijker, maar ze leggen de lat steeds hoger met de focus op de high-tech markt, constateert Romeijnders. “Door een krachtenbundeling van al onze bedrijfsonderdelen zijn we in staat om te excelleren op de markt. Er komt één groepsnaam waarmee we ons gaan presenteren op de markt.” De nieuwe naam, onderdeel van een complete rebranding, wordt begin 2022 gelanceerd. (www.morpak.nl)

Terug
MakeTech
Nieuws

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Hendrix belettering & reclameproducten

15-12-21

Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid

Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten)
“Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al laten zien aan de voordeur.”  

“Alles waar je als bedrijf je naam of logo op wilt hebben, dat ontwerpen en maken wij.” En dat is eigenlijk meer dan dat ‘belettering & reclameproducten’ onder de bedrijfsnaam Hendrix doet vermoeden, geeft ook eigenaar Jack Hendrix toe. Zelf spreekt hij het liefst over het creëren van een totaalbeleving. Sinds de coronacrisis is daar ook steeds meer zijn focus op komen te liggen. Jack: “Wij maken een bedrijf op alle fronten zichtbaar en aantrekkelijk, zowel voor werknemers als klanten.”    

Lees meer
Creativiteit zorgt voor toekomstbestendigheid Jack Hendrix (Hendrix belettering & reclameproducten) “Dat je een aantrekkelijk bedrijf bent, kun je al...

Hoe cybersecure ben jij?

10-12-21

Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Want niet alleen grote bedrijven zijn doelwitten, maar ook het MKB. Hoe voorkom je dat jij de volgende bent?

Lees meer
Het klinkt vaak als een ver-van-mijn-bed-show: hackers, gestolen data en ransomware. Maar intussen komt een cybersecurity-aanval steeds dichterbij. Wa...

Goede voornemens voor 2022

10-12-21

Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al drie uitnodigingen bij een aantal inspirerende organisaties voor ons klaar.

Lees meer
Door de aangescherpte corona-maatregelen kon de bijeenkomst van 9 december helaas niet doorgaan. Maar niet getreurd: voor het komende jaar staan er al...

Collectieve campagne: Trots op onze regio - ADMESY

08-12-21

Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in brengen... Dit doen we door samen met Keyport een campagne te organiseren. Keyport, de ondernemende regio. In deze campagne gaan we video's opnemen van verschillende bedrijven in de regio, waar enorm bekende partijen voor kiezen.

Deze maand: Admesy!

Lees meer
Er worden veel mooie producten gemaakt in onze regio. Iets om trots op te zijn! Maar hoeveel mensen weten dit? Laten we daar samen verandering in bren...

Kijken in de keuken van een van onze lid bedrijven - Briggs & Stratton

09-11-21

In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”

Lees meer
In contact blijven met klanten in coronatijd; “We hebben veel energie gestoken in de communicatie met onze distributeurs.”
agenda
Agenda

2 februari 2022 | Online Ledenbijeenkomst Cybersecurity

2 februari 2022 Aanvang 16:30 Einde 18:00
VDL was recent al slachtoffer… En nu ook IKEA. We horen het steeds vaker bij grote bedrijven, maar ook veel MKB bedrijven zijn slachtoffer. Hoe voorkomen we dat jij de volgende bent? En hoe ben je g... Lees meer

10 februari 2022 | Ledenbijeenkomst Brainport Industries

10 februari 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Brainport Industries behoeft eigenlijk geen verdere introductie: het unieke hightech ecosysteem bestaat uit de leidende eerste-, tweede- en derdelijns hightech toeleveranciers van Nederland. Brainport... Lees meer

3 maart 2022 | Ledenbijeenkomst Metalot

3 maart 2022 Aanvang 16:30 Einde 19:00
Meer informatie en het programma volgt... Lees meer

2 juni 2022 - Bezoek aan Industry 4.0 Maturity Center Aachen

2 juni 2022 Aanvang 15:00 Einde 18:00
Industry 4.0 Maturity Center nodigt ons uit voor een bezoek aan hun centrum in Aachen. Een centrum vol inspiratie kijkend naar de digitale transformatie. Laat optijd weten of je erbij bent... Want enk... Lees meer

Keyport-webbanner-algemeen300x250px-loop.gif

Stichting maketech 2020, Postbus 950, 6000 AZ Weert
Menu